user

تیم تولید محتوا آمازون ابزار در

دسته آموزشی

ترموول را کجا نصب کنیم؟ راهنمای نصب ترموول

1 ماه قبل
like 12
like 0 نظر
ترموول چیست؟

در هنگام نصب ترموول‌ها در یک لوله، کاربر باید ابتدا به چند سوال در مورد موقعیت، تعداد، طول ساقه، فاصله از یکدیگر و تأثیرات روی محیط فرآیند پاسخ دهد.

ترموول‌ها دستگاه‌های بسیار موثری برای حفاظت از حسگرهای دما مانند ترمومترهای مقاومتی (RTD) در برابر محیط فرآیند در یک لوله هستند. آن‌ها معمولاً به صورت عمود بر جریان و با استفاده از اتصال فلنج وارد می‌شوند. با این حال، موقعیت و نصب ترموول یک هنر است. برخی از سوالات متداولی که درباره انتخاب، موقعیت و نصب ترموول دریافت کرده‌ام عبارتند از:

  • طول ورودی ایده‌آل برای یک ترموول چیست؟
  • ترموول‌ها چقدر باید از یکدیگر فاصله داشته باشند؟
  • ترموول باید چگونه نسبت به یک کوچک‌کننده نصب شود؟

۱. طول ورودی برای یک ترموول

  • طول مناسب برای یک ترموول به طور عمده به قطر لوله یا لوله وابسته است. یک قاعده‌ی عمومی این است که این تجهیز را در هر نقطه‌ای از میان یک سوم تا دو سوم جریان مایع وارد کنید. راهنماهای دیگر توصیه می‌کنند طول ورودی، ۱۰ برابر قطر نوک ترموول یا حداقل ۲ اینچ (۵۰ میلی‌متر) در فرآیند باشد.
  • هدف، توازن بین احتمال خرابی مکانیکی و احتمال خطای حسگر است. از یک طرف، هر چقدر طول ورودی بیشتر باشد، احتمال اینکه به دلیل سرعت محیط فرآیند خم شود یا خستگی مکانیکی داشته باشد، بیشتر است. از سوی دیگر، هر چقدر طول ورودی کوتاهتر باشد، احتمال نتایج نامعتبر به دلیل انتقال حرارت ضعیف بیشتر است.
  • یکی از راه‌ها برای کاهش لرزش و خستگی مکانیکی استفاده از یک ترموول با طراحی ScrutonWell® است که شامل پهنه‌های صفحه‌ای برای سرکوب لرزش‌های ورتکسی است. آزمون‌های استحکام دقیق نشان داده است که طراحی ScrutonWell® به عنوان یک شکست‌گر ورتکس موثر عمل می‌کند.
ترموول چیست؟

۲. نصب تعدادی ترموول

بیشترین زمان، یک ترموول با یک حسگر دما برای یک بخش لوله کافی است. با این حال، برخی فرآیندها نیازمند نصب تعدادی از این محصول در یک منطقه هستند. برای این کار دو روش وجود دارد:

  • زاویه‌های آفست – در این حالت، هر دو در یک مکان نصب می‌شوند، اما از همدیگر به صورت آفست زاویه‌دار قرار می‌گیرند. آن‌ها باید با حداقل آفست زاویه‌ای نصب شوند تا نصب و خارج کردن آسان باشد. همچنین، نوک ترموول‌ها باید از یکدیگر به اندازه کافی دور باشند تا باعث تأثیرگذاری بر خواندگی همدیگر نشوند.
  • نصب خطی – برای اطمینان از جریان لامینار در فرآیند، فاصله بین ترموول‌ها می‌تواند در بازه‌ای از ۱۰ تا ۱۰۰ برابر قطر لوله تغییر کند، که بازه‌ای بسیار گسترده است! چندین عامل در نظر گرفتن فاصله میان ترموول‌های خطی دخیل هستند، اما یک برآورد محافظت‌کننده ۲۵ برابر اندازه لوله است. به عنوان مثال، در یک لوله با قطر ۴ اینچ (۱۰۰ میلی‌متر)، فاصله بین نصب ترموول‌ها حدود ۸ فوت (۲.۵ متر) است: ۴ اینچ × ۲۵ = ۱۰۰ اینچ = ۸.۳۳ فوت.
ترموول چیست؟

۳. نصب درون کوچک‌زاویه‌ها

نصب این تجهیز درون یک زاویه نیازمند قرار دادن ناحیه حسگر ترموول در خط مرکزی لوله است تا مکان بهینه‌ای برای اندازه‌گیری دمای فرآیند فراهم شود. دو مکان مختلف برای نصب وجود دارد:

  • به سمت جریان – نوک ترموول (ناحیه حسگر دما) در بالادست هر گونه تأثیر مخلوط کردن یا گردش دهنده‌ای از کوچک‌زاویه قرار می‌گیرد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند این نصب کوچک‌زاویه را نسبت به “به سمت پایین” (به بخش بعدی مراجعه کنید) داشته باشند، اگرچه محاسبات لحظه خمش به استاندارد ASME PTC 19.3 TW-2016 خارج از حوزه این استاندارد است.
  • به سمت پایین – نوک ترموول در پایین جریان کوچک‌زاویه قرار دارد، به این معنی که می‌تواند تحت تأثیر هر گونه مخلوط کردن یا گردشی که کوچک‌زاویه ایجاد می‌کند، قرار بگیرد. مزیت این روش در محاسبات فرکانس بیداری این است که به سمت پایین رویکردی محافظه‌کارانه دارد و فرض می‌کند که نصب عمودی است.
ترموول چیست؟

روش خرید تجهیزات ترموول

مشاهده محصول، استعلام قیمت و خرید تجهیزات ترموول در وبسایت آمازون ابزار

تیم متخصص ما همه روزه به‌منظور پاسخگویی و  پشتیبانی در دسترس بوده و آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اساس کار دماسنج نواری دو فلزه + کاربرد

A.A

مولف:

مریم فروزان

مارس ۲۷, ۲۰۲۴

تازه ترین ها

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها